Aanwezig: Suzanne Otters-Bruijnen, burgemeester
Jelle de Jong, wethouder
Jan Boersma, wethouder
Steven Grevink, wethouder
Jeroen Wesselink, secretaris

1. Interne (niet openbare) besluitenlijst en openbare besluitenlijst d.d. 23 mei 2023 / Suzanne Otters-Bruijnen

Het college stelt de besluitenlijsten vast.

2. SGE Bestuurlijk Platform d.d. 2 juni 2023 / Suzanne Otters-Bruijnen

Op 2 juni 2023 staat het Bestuurlijk Platform van het Stedelijk Gebied Eindhoven (SGE) gepland. De agenda en de onderliggende stukken worden voor kennisgeving aan het college voorgelegd.

Het college:
1. neemt de agenda en de onderliggende stukken voor het Bestuurlijk Platform van het Stedelijk Gebied Eindhoven d.d. 2 juni 2023 voor kennisgeving aan;
2. stemt in met de verschillende beslispunten uit deze agenda.

3. Ontwerpbestemmingsplan H. Veenemanstraat 27a / Jelle de Jong

Uw college heeft ingestemd met het principeverzoek om de bestemming op het perceel aan Hendrik Veenemanstraat 27A te wijzigen om woningbouw mogelijk te maken. Dit onder een aantal voorwaarden. Initiatiefnemer heeft het verzoek uitgewerkt tot een nieuw bestemmingsplan, waarin de voorwaarden verwerkt zijn. Het is nu aan uw college om het plan vrij te geven voor de procedure en de overeenkomst aan te gaan.

Het college besluit om:
1. de anterieure overeenkomst aan te gaan met initiatiefnemer en de zakelijke inhoud van de overeenkomst te publiceren;
2. het ontwerpbestemmingsplan "Son Midden; Hendrik Veenemanstraat 27A" met plan IDN NL.IMRO.0848.BP305SONMIDDEN-ON01 voor een periode van zes weken ter inzage te leggen voor zienswijzen, nadat de overeenkomst door alle partijen ondertekend is;
3. deze besluiten te publiceren in de Staatscourant en de Mooisonenbreugelkrant.

4. Kostenbesparingen afvalinzameling 2024 / Jan Boersma

In de raadsagenda en het bestuursakkoord van de raad is afgesproken om het serviceniveau en de ophaalfrequentie van de afvalinzameling te bespreken. Op 20 april 2023 heeft de raad door middel van een adviserende raadsessie en notitie kennis kunnen nemen van de huidige stand van zaken. Het college legt 3 mogelijke kostenbesparende maatregelen via het serviceniveau voor aan de gemeenteraad.

Het college besluit om:
1. in te stemmen met het raadsvoorstel en daarmee de gemeenteraad een aantal kostenbesparende maatregelen in de afvalinzameling voor te leggen: a. De inzameling van PMD aan te passen naar 12 maanden 1x per 2 weken; b. De inzameling van GFT aan te passen naar 12 maanden 1x per 2 weken; c. Het afschaffen van Happy Hour op de milieustraat.